Wednesday, March 18, 2009

Aku di dalam dilema...

| |

sedang aku ngaja bebudak 3 orang tuisyen ngan aku math..aku dapat 1 call ni... from careerexcel..ada wat program utk degree holder yang sangap cari kerja mcm aku ni...2 bulan kursus, 10 bulan training...mcm best..tapi..aku di landa dilema...sangat susah hati bila memikirkannya....

http://emo.huhiho.com

pagi tadi..Jaya Jusco kata diorg tgh review aku pnya application nak jadi management trainee..maybe akan panggil g interview... so aku sangat happy sebab aku sangat suka JJ..lagi2 JJ taman maluri... bila pk nak dapat peluang kerja dalam JJ..mmg la aku happy sangat2...tapi aku gerenti interview dia bulan depan...

kalau da bulan ni aku turun KL...xkan nak turun KL lagi bulan depan..macam ni..tokey balak pun leh sampai tahap jual ranting balak...huhu..kesian ayah aku...n andaikata aku dapat g program ni..mcm na aku nk p interview JJ tu..huhu...DPLI n KPLI pon sama la..

http://emo.huhiho.com

walaupun aku tak yakin aku akan jadi guru yang baik..sbb aku ni panas baran n cepat je meletup...tapi aku harap gak sangkut mana2 DPLI @ KPLI... sbb kerja cikgu ni mcm terjamin masa depan...

kalau lah aku tak dapat datang test utk DPLI n KPLI tu..tah2 nama aku kena banned... nanti kalo aku nak apply lagi dah tak dapat...JJ pon sama..kalo masuk ni..dah kali kedua la aku apply tapi aku x dapat g interview dia...

mengikut plan..aku ada appointment interview 25 hb ni..so kena turun dalam 23 @ 24 hb..n akak tu kata..program start 5hb 4...so aku dinasihatkan lepak KL dulu...huhu...takut tak dapat..tapi aku macam tak yakin...

n yang aku malas nk tn KL ni..mak aku kata..dah turun KL...tak payah la balik sabah lagi...wah...macam kena halau je...huhu... mmg la pk..kos tinggi.. tapi aku x suke dok umah orang..ye la..buruk2 rumah kita..rumah tu la yang lagi elok dari rumah org lain..


http://emo.huhiho.com

n aku tak nak dok rumah orang lama2.. mmg la kata tak ape..mulut kata OK..hati kata ape...siapa yang tahu kan...sehari dua, orang suka la...dah lama2..mula la ada yang tak kena...so aku cakap kat ayah aku..kalo tak dapat, aku nak balik Sabah..aku kan anak manja dia..hehe..lagi pon ayah aku tak suka anak dia dok rumah orang lama2...so ayah aku kata..ko lepak la Kl 2-3 minggu..jalan2..pastu baru la balik..huhu...

http://emo.huhiho.com

jalan2 kat KL?..peluang...sambil menyelam minum air...dalam kepala hotak aku..aku da plan...aku nk g...MIDVALLEY, SOGO, nak jumpa membe kat UPM..nak jumpe NAD..nak jumpe Wany...nak jumpe HILMY..nak hang out ngan munyit 3 ekor tu..hehe....nak g LoW Yat..SUngEi WanG...nak borong...KOMIK!!!!....hehe..da lama aku x jejalan sengsorang...kalo ada masa, nak p tgk baby kak aan..hehe.. wah..mcm g bercuti plak aku ni...

http://emo.huhiho.com

Huhu..baru 2 hari lepas..semua org yang aku call tanya bila nak balik semenanjung..kan dah masin mulut korang... hehe..

sbnrnya..aku takut tak dapat..kesian ayah aku..ari tu..da burn RM 600 utk tiket pergi balik..tapi tak dapat kerja jugak..huhu... ni pulak..tiket oneway pon da nak dekat RM300..sbb beli last minute..

http://emo.huhiho.com

ayah..nanti along dapat kerja best..gaji besau..along bawak mama n ayah g bali..hehe..itu janji ku..cewah..

http://emo.huhiho.com

tapi fikiran aku masih kusut...huhu...waaa..pening2...

0 comments:

top

FUNKY READERS:

web site hit counter

LIEZA SAYS:

AKU ADALAH AKU.....SO WHAT???

perhatian: liezasakura bukan lah seorang yang hipokrit..jadi gaya penulisannya adalah yang sejujurnya dari hati dia...nak bace..bace..xnak..sudah...ade aku kesah?