Friday, March 27, 2009

aku dapat mtest..

| |

hari ini..di mulai dengan sakit kepala yang teruk sekali... macam nak tercabut kepala... pukul 5 pagi bangun...act dari kol 1 pagi sakit..tapi x kebah2...lepas mama urut kepala aku n dia cepat2 beli panadol...kepala aku da elok sket...
waktu pagi..aku sakit kan... tapi masa tengahari, aku klua g ikut mak aku...jenjalan..g kedai hiasan dalaman... beli pasu n menatang merepek yang lain2...

tetiba...kawan aku sms.kata result utk dpt test KPLI da klua..wah...terus berdebar2 jantung aku...selepas ngeteh..balik la rumah...terus aku bukak tenet,... web emoe..jem...huhu..dalam kol 5 gak baru dapat cek...

pastu..aku bukak 1 forum ni..dia org bincang pasal mtest ni la...aku pon...terbaca yang ada buku rujukan untuk test ni.... aku pon terus telefon ayah aku...nk ajak g popular...mula2 ayah aku terkejut aku dapat test ni..bkn ape..dia ingat kat KL...lagi 2 hari XM... tak ke giler nak beli tiket dalam masa yang suntuk ni...maunya terbang duit ayah aku dalam RM450-500 utk tiket one way sahaja...

bila aku cakap kat KK..lega dia..huhu...ayah aku kata ok..dia tunggu kat bank..suruh mak aku drive g bank,..nanti dia amek bawak g centerpoint...selepas maghrib..kita org g...mak aku pon satu hal..boleh je dia drive sampai bank ayah aku..bank ayah aku ngan centerpoint tu sekangkang kera je..tu pon x berani..x faham aku...

sampai je centerpoint..tempat yang aku tuju..POPULAR!!!...sbb aku rasa mcm pernah nampak je buku tu...ramai jugak yang dok mencari buku mtest ni..huhu..tu semua pesaing2 aku..ada yang mcm kerek je..muka berlagak gile masa dok ngambek2 buku tu...ceh...ko test pon blom amek..da nak blagak pehal???...heran aku...

setelah membeli buku yang berkenaan...( mtest pnya buku da abes..dapat yang insak je..huhu)...aku pergi cari....KOMIK...hehe..sambil menyelam minom air oren...ni la hasilnya...


balik rumah..aku terus stadi.... KOMIK..

tapi aku kembali insaf dan bace la buku tu..kejap..hehe...

rasa nervous gile..da lama x amek xm..hehe..nurul n nad dapat kat putrajaya...tini msti la kat kelantan...wan da kerja jd lecturer...so dia x amek...kam plak x dapat beli pin dia..so dia x apply...
aku dgr mmg susah2 soklan dia...n kali ni nak pakai 2000 org je..yg apply 15000...fuh...mintak2 la aku berjaya... huhu...cian ayah aku..nangung aku yang comel dan tak berkerja ni..huhu...

tapi..kalo dapat..aku nak yang kerja kat JJ tu..hehe... sambil kerja..leh aim barang yang aku nak beli bila dapat gaji...huhu...kerja cikgu pong best gak..huhu...

2 comments:

top
sweetstrawberry~ said...

Good Luck Lieza!
Chayokk!Chayokk!...i doakan u berjaya!

Lieza Sakura said...

hehe...tq honey!!!...tgh cuak tak terkate dah nie...hehe...aja-aja fighting!!!...hehe...

FUNKY READERS:

web site hit counter

LIEZA SAYS:

AKU ADALAH AKU.....SO WHAT???

perhatian: liezasakura bukan lah seorang yang hipokrit..jadi gaya penulisannya adalah yang sejujurnya dari hati dia...nak bace..bace..xnak..sudah...ade aku kesah?