Saturday, May 2, 2009

aku..tomok dan newboyz...

| |

huhu..tomok da jadi juara OIAM3...actally mak aku lebih ske aweera...

tomok..mengimbau kembali zaman2 aku ske dia dulu..huhu...

1999

"siapa newboyz ni?...sedap gak lagu diaorang nyanyi..."

tu la yang ada dalam kotak fikiran aku masa mula2 aku dengar lagu sejarah mungkin berulang...masa aku form 1...

masa aku klua ngan kak Aan...kazen aku g sungei wang..aku belek2 la kaset newboyz tu...

"hensemnya...."

lalu aku pon membeli kaset terbabit...balik rumah aku terus pasang n dengar... sejujurnya bukan lagu sejarah mungkin berulang yang buat aku suke kat newboyz..tapi lagu "cuba-cuba"...sebab ianya sangat catchy...n aku takda la minat tomok sangat masa mula2..aku lebih minat Syuk...

boleh dikatakan aku kipas susah mati newboyz ni la..masa dulu k...kawan2 aku pon tahu kegilaan aku pada newboyz nih...kazen2 aku pon sama...abg tassa slalu ejek aku..n panggil aku tomok..ceh..masa tu budak lelaki sangat lah anti ngan newboyz ni...

kegilaan aku pada newboyz:

* sanggup beli majalah yang ada muke diaorg..hatta kecik mcm duit syiling seposen pon aku beli gak.

* sanggup ngabeskan masa aku menggunting n menampal gamba2 diaorg dalam buku kulit tebal tu...ada la dalam 3 buku aku kumpul....

* kalo ada poster newboyz dalam majalah tu, aku akan beli 2 keping majalah tu..satu buat simpan..satu lagi wat amek poster tu...

*sanggup anta surat banyak2 kat syuk...n dapat gak balasan dia..2 kali..hehe...

* hati aku takkan senang kalo x beli majalah cover newboyz...xda duwet nak beli...sebab majalah Hai klua ari sabtu... sabtu mana sekolah..mana la aku ada duwet..so kena mintak advance..hehe..

* soalan yang aku tanya kepada tomok pernah klua dalam majalah mangga...

" kawan saya kata pernah nampak awak hisap rokok kat pro recording, betul ke?"

n dia kata dia x hisap rokok..( macam la aku percaya)...

aku jugak pernah terserempak ngan tomok..2 kali...

1st tyme...

masa tu aku ngan kawan aku wani lalu kat kedai kat Cheras Perdana (CP) ...xda makna aku nak balik rumah awal2..aku akan merewang kat kedai2 kat CP...g cc ke..makan ais krim ke...huhu...skolah aku..sebelah dia deretan kedai..dalam deretan kedai tu ada syarikat rakaman SRC..Pro recording... so org2 kat CP mmg da muak kalo tgk ct nurhaliza..tomok..liza hanim..n bla..bla..bla...

masa tu dia tengah tolak pintu nak masuk pro recording studio tu...n aku pulak tercakap dengan kuat kat kawan aku....
"eh..Tomok lah!!"
n boleh plak mamat tu tutup muka dia ngan tangan n terus masuk..masa tu aku form 3..
wah..terlebih suda...poyo..bukan aku nak g kat ko pon..sigh...

2 nd tyme...

beberapa hari sebelum masuk matrik...hilmy ajak aku klua lepak2..aku,mimie, daus n hilmy g kat KFC taman minang...sebelah BTHO je...masa tengah makan..tetiba Hilmy kata..

"lieza...jangan pandang blakang.."

rupa2nya ada tomok..bwak awek dia makan KFC....rambut berkarat..mcm indon..huhu..tapi masa ni aku da x mnat dah newboyz ni...

aku start x minat newboyz lepas album wirama...selepas kluanya syuk dari kumpulan tu..huhuhu...tapi lagu2 diaorg aku still ske lagi...kalo g karaoke aku still nyanyi lagu diaorg...

lahu-lagu yang still aku suke:

*sejarah mungkin berulang
*cuba2
*lukamu lukaku jua
*hiasan dilaman rindu
*hanya tinggal sejarah
*sarena cintaku
*meraung
*khilaf
*qiyam
*senang cerita..lagu album1 n 2(akur)..n wirama je yang aku ske..selepas album wirama..aku x dengar langsung..hehe...

2 comments:

top
sweetstrawberry~ said...

hi hi..
lieza, i ingat lagi u mesti beli majalah yg ada story about new boyz.
kelakar bila diingatkan balik zaman sekolah dulu-dulu!

Jamu Ratu Malaya Gombak said...

geli je minat tomok..nak termun rasa ye....from kak aan

FUNKY READERS:

web site hit counter

LIEZA SAYS:

AKU ADALAH AKU.....SO WHAT???

perhatian: liezasakura bukan lah seorang yang hipokrit..jadi gaya penulisannya adalah yang sejujurnya dari hati dia...nak bace..bace..xnak..sudah...ade aku kesah?