Tuesday, May 12, 2009

huuuuuuuu....

| |

SEBAHAGIAN daripada pencari kerja termasuk lepasan universiti, lepasan sekolah dan penganggur yang menghadiri temuduga terbuka Kementerian Pelajaran Malaysia hari ini, yang ditawarkan melalui Pakej Rangsangan Ekonomi. Difahamkan, kira-kira 8,000 menghadiri sesi temuduga yang diadakan di Sekolah Menengah Kebangsaan Presint 18 (1), Putrajaya dan kebanyakan mereka datang seawal jam 5 pagi lagi.

bila aku terbaca berita ni...aku rasa sangat sedih..rasa nak nanges pun ada...rasa cuak...semuanya pun bercampur gaul dengan banyak sekali dalam hati aku sekarang...sekarang ni...masa ni...12 mei 2009 pukul 10.43 malam....

mula2 aku just dengar je..ayah aku cakap dekat putrajaya sampai 8000 orang datang open interview tu....masa tu...aku rasa..."oh tak pe....aku kat sabah..."

lama kelamaan...aku pon pk.... sabah pon ramai gak penganggur...budak2 ums pon msti g....huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....aku macam mana???....bila aku bukak bharian..n tertengok gambar kat atas ni....aku rasa...sangat lah kerdil diri aku ni....

aku mungkin yang paling tak bertuah skali kot...dalam geng aku..aku sorang je masih menanam anggur....hanya mampu memasang angan2....aku skarang ni memang sedih sangat2...kpli x dapat..dpli x dapat...semua pun x dapat...kenapa mesti aku...dalam ramai2 orang yang wujud dalam dunia ni..kenapa mesti aku!!!.....

kadang2 aku rasa mcm aku ni syial sangat...perlukah aku g mandi bunga?... nasib baik mak ngan ayah aku jenis yang tak push aku....kalo tak....kawan2 ku..kalo nak jumpe aku..sila datang ke tanjung rambutan...

aku rasa down gila..rasa semangat tu dah hilang..kalo korang nak kate aku ni cepat patah semangat...cakap lah...aku memang jenis cam tu pon...aku jugak tengah cuak...aku tak reti nak cakap sabah...bila orang tegur2 aku kat kedai pun aku hanya senyum je...sebab sebutir dua je yang aku tahu...yang lain...haram...di buatnya interviewer aku ckp sabah..maka tercengang2 lah aku x faham...maka sah lah aku bukan orang tempatan..maka makin tipis lah peluang aku..maka aku pun menganggurlah lagi...

pasal bahasa ni memang masalah untuk aku...order air pun aku terkial2...macam hari tu..aku oder teh ais..bila budak amek oder tu repeat oder...dia cakap teh peng... so aku cakap..." bukan...saya nak teh ais"...n adik aku kata..sama lah tu...so...nampak sangatlah aku bukan orang sini....huhu...tu pun masalah jugak...

ayah aku kata...orang kat sni lebih cenderung nak bagi kerja kat orang dia lah..sebab ayah aku jugak interviewer untuk jobs kat bsn sabah....( dia siap kena warning jangan amek anak kerja 1 ofis...what the tut!!!...)

k..aku bagi contoh...4 flat dari KL...n 3.6 dari sabah.... skill2 dia orang semua sama level...rasionalnya..mesti amek yang 4 flat right?... but diaorg akan amek yang 3.6....kenape?...lu pk la sendirik....

aku jugak risau...aku akan keseorangan besok...nak je aku mintak mak aku teman..huhu...tapi ape2 pun..at least aku try.... so bukannya aku tak da usaha nak cari kerja....cuma nasib aku tak da...bak kata nico..ini lah nasib ku......

kadang2 aku rasa sedih...bila kawan2 aku tao aku tak kerja...dia orang kata aku tak cari... dia orang kata aku tak da usaha... diaorang suruh aku kerja kedai runcit..aku bukan tak nak...tapi aku ada reason aku sendiri...

1) aku alergic pada habuk...ada asma...n kulit aku leh gatal2...

2) kalau aku nak kerja kat kedai runcit...buat ape aku blaja mcm nak gila+maen2 selama 4 tahun....baik lepas spm terus kerja...

kepada sesiapa yang tak memahami aku....

AKU BENCI KORANG!!!!... I HATE U ALL!!!....

kepada nadhirah abdul talib...a.k.a mell.....

"terima kasih sebab kau sudi menenangkan perasaan aku yang teramat kecewa masa result test dpli klua ari tu....terima kasih sebab kau sudi dengar luahan hati aku yang tengah kecewa tahap gaban tu...aku juga ingin ucapkan...SELAMAT HARI IBU ...eh...SELAMAT HARI GURU lah..buat ko nad...lalalala..."....

friendship are for ever... boys are whatever....hehe...

0 comments:

top

FUNKY READERS:

web site hit counter

LIEZA SAYS:

AKU ADALAH AKU.....SO WHAT???

perhatian: liezasakura bukan lah seorang yang hipokrit..jadi gaya penulisannya adalah yang sejujurnya dari hati dia...nak bace..bace..xnak..sudah...ade aku kesah?