Sunday, May 3, 2009

ke pantai dan xcident!!...

| |


















petang2 ahad ni..ayah aku ajak p pantai..jenjalan...amek angin....so aku sangat la happy pada waktu itu...tapi waktu gembira aku x kekal lama....

pada lebih kurang pikul 8.30 malam..masa ayah aku nak masuk simpang ke rumah aku....ayah aku tiba2 terlanggar dua orang perempuan yang cuba MELINTAS JALAN TANPA MELIHAT KIRI DAN KANAN!!!..aku nampak k...x pandang pun ke arah kereta...

ayah aku try elak...tapi x sempat..dia terpaksa langgar jugak sebab kalo dia langgar divider kat belah kanan..maknanya kereta akan terbalik..n akan merbahayakan kita orang pulak yang ada dalam kereta...n kalo dia belok ke kiri..dia akan langgar kereta yang tengah berhenti sebab traffic light....

dan itu bukan salah ayah aku..dia kan nak masuk simpang...kejadah dia nak pecut2...orang tu la salah..x pandang kiri n kanan...tapi..aku menyirap gila tyme adik perempuan ni datang n melalak2....

ayah aku kata nak bawak pergi hospital..seboleh2 dia tarik mak dia kata naik bas..melalak x pasal2...nak je aku klua bagi pelempang sekali...bila dia still memekak..aku pon jerit kat dia..

"WHAT'S WRONG WITH U GIRL???!!!!!.... GILA KE????!!!!"....

bongok...orang tengah kalut nk cek keadaan kakak dia..dia bley melalak mcm kena sampuk...SO RUDE!!!!...kakak dia plak..aku dah kata..anta g hospital...dia x mao..aku kata takut ada kecederaan dalaman..sebab aku nampak dia terpelanting ketepi...tapi dia still tak mao...

bila ayah aku anta sampai ke rumah... adik dia ni..still melalak2 suruh mak dia naik atas rumah...so bongok...orang tengah nak settlekan prob...nak bg no fon..ayah aku pon nak terangkan kat ayah kakak dia tu...so rude la budak tu...sampai aku rasa ayah aku x boleh sabar..dia cakap kat budak gila ni...

" NI KENAPA NI?... ADIK...NI EKSIDEN..BUKAN BUAT MAEN2.."

depan orang tua boleh kurang ajar mcm tu...DRAMA QUEEN!!!...

budak tu...aku rasa nak tampar je...bukan langgar dia pon..bukan langgar sampai berdarah2 melambak2...siku tercalar je...KECOH!!!...

tapi syukur la xda ape2..nasib baik kereta2 belah kiri tengah berhenti sebab lampu merah..what if.....lampu hijau...n kereta tgh laju bergerak..owh...xdapat aku nak bayangkan!!!....

0 comments:

top

FUNKY READERS:

web site hit counter

LIEZA SAYS:

AKU ADALAH AKU.....SO WHAT???

perhatian: liezasakura bukan lah seorang yang hipokrit..jadi gaya penulisannya adalah yang sejujurnya dari hati dia...nak bace..bace..xnak..sudah...ade aku kesah?