Monday, January 19, 2009

stress bangat!!!...

| |

di saat kawan2 aku semua bergembira dengan kerja baru diaorg..aku..dok umah main game n surf internet dr pagi sampai malam...xda kerja.. kdg2 jeles jugak ngan diaorg... sbb da ada kerja..ada life sendiri...tp aku??... still dok umah..still x da ape nk buat...

bila kawan2 aku tanya... " engkau bila nk kerja?"...soalan tu..mmg membuatkan aku naik gila...macam la aku x nk kerja..macam la aku nk sangat terperuk dalam rumah ni...mcm la aku xda usaha nk cari kerja...

semua org pn kate kat aku.. " ko senang jadi cikgu je"... well... korang cakap guna air liur je k.. senang la..kalu aku nak sangat jadi cikgu.. baik aku amek course pendidikan awal2...bukan aku x cuba..byk kali kena reject sbb course aku x masuk sgt dgn keperluan diorg...

ada beberape interview yg aku x leh pergi..sbb mslh lokasi ...interview kat kl..aku kat kk...mcm na la aku nk pergi...kerja kat kk ni pn bkn byk..ayah aku...awal2 bos dia da ckp..anak tak leh amek kerja..so..makin mengecilkan skop dalam pencarian kerja aku...BSN x leh apply ...skrg ni kalo nak kerja kena ada kabel...n kabel aku x leh digunakan...ayah aku kata kalo kat headquaters..boleh..tp..bilanya pulak dia nk pindah balik kat kl...

n..pasal duduk sabah ni pn buat aku tensen...kalau la ayah aku x pindah sabah... mesti senang aku dapat kerja..bkn xda rumah kat kl n bukan nya aku x leh g dok kl tu sengsorg..aku nk je dok umah aku kat BTHO tu..tp disebabkan faktor keselamatan..aku kan perempuan..wat pe dok umah besa2..dok sengsorg...lg pn aku penakut..takut bukan aku sorng je ada dalam umah tu...

dalam masa aku tensen ni...xda sapa yg nk redakan ketensenan aku...kawan2 da bz dengan kerja masing2...ada abg angkat...aku buat hal n dia pn blah...buang aku jauh2,...walaupn aku sayang abang aku tu lg...sbb aku mn ada abang...pdn mke aku la...cr pasal ngan awek dia....huu...n padan muke aku lagi sbb aku yg suruh dia jgn cr aku lagi....skrg aku dlm keadaan..."dah ludah..xkn nk jilat balik"...huhu...padan muka aku...ada cousin..semua pon bz..kazen ecah sem baru da mula..bz stadi..zatty pn same...rina pn same...abg ecat bz amenda tah...kak aan aku bz ngan baby dia.....semua pn bz..aku je yang tak bz...xda ape nak buat...huu...

skrg..bila aku dengar kawan2 aku bg tau diorg kerja dapat kerja baru..aku jd jeles.. padahal aku dulu x heran pn kalau diorg da dapat kerja pn...penyakit iri hati da bertapak dalam jiwa aku... n i don't need it...aku xnk jd bad girl..

aku pernah cakap kat kawan aku...aku nk je lost contact ngan semua kwn2 aku...nak duduk kat sabah ni diam2....sbb kalo aku x tao diaorg buat ape...aku xkan sakit hati lagi...kawan aku cakap...xkan la aku sanggup buat mcm ni...

jwpannya: aku mmg x sanggup nk buat mcm ni..hilang kawan...tp dari aku sakit hati...dari aku beranggapan yang diaorg ni saja nk jeleskan aku ngan kerja diorg tu...baik aku wat...

seriously..aku x main2..bila aku dengar berita kawan aku dapat kerja..kepala aku akan sakit semacam...n aku pn da mengalami masalah penghadaman n doktor ckp sbb aku stress sangat...sistem badan aku terganggu..so aku mmg takut kalo da tu tanda2 stress... takut jadi gila..mintak simpang...

nasib baik mak n ayah aku x cakap ape2...xda la nk marah2 aku x dapat kerja lagi...siap pasang internet utk aku senang cari kerja...n aku ayah aku ada support aku ms nk g 1st interview g kl...pergi balik dlm RM600..habis cam tu je...nasib aku dpt mak ayah cam ni...kalo x..sah aku skrg ni kat tanjung rambutan.. mak aku ada cakap, kalo dapat kerja..pergi la..kalo x..duduk la rumah..makan ape yang ada...hehe..mcm na la bdn aku x naik..asal ada makanan je aku abeskan...dah mak aku suruh makan ape yang ada kan..

masa-masa ni la aku pk...nak kan balik hidup aku zaman-zaman belajar dulu...xpayah pk ape...bagun tdo siap g kelas...balik..wat ape yg patut...main2..borak2 ngan member...having my bro..having a good cousin...having money to spend without any regrets at shopping mall....having a good life....

tah la..aku btol2 x tao nk buat ape dah...huhu..really stress out...lagi2 org kata tahun 2009 ni tahun gawat..mintak2 ada la rezeki utk kau tahun ni....huuu....

0 comments:

top

FUNKY READERS:

web site hit counter

LIEZA SAYS:

AKU ADALAH AKU.....SO WHAT???

perhatian: liezasakura bukan lah seorang yang hipokrit..jadi gaya penulisannya adalah yang sejujurnya dari hati dia...nak bace..bace..xnak..sudah...ade aku kesah?