Tuesday, January 20, 2009

makcik dari kampung...

| |

Pada suatu hari, seorang Makcik Minah datang ke Kuala Lumpur untuk kalipertama untuk berjumpa anaknya yang menetap di situ dan berkahwin dengan orang kaya setelah mencanangkan kepada orang-orang kampung. Dia turutmembawa rakannya Bibah.

Oleh kerana hari telah lewat malam, dia 'check-in'di sebuah hotel mewah semata-mata mahu menunjuk kepada Bibah dan seorangpelayan membawakan begnya menuju ke bilik penginapan Makcik Minah.Makcik Minah dengan girangnye mengikuti langkah-langkah pelayan itu danketika pelayan tersebut menutup pintu, Makcik Minah melihat ke sekeliling.

Beliau tiba-tiba menjadi marah lalu berkata kepada pelayan tersebut."Eksekius mi. Cik jangan ingat makcik datang dari kampung, tak tahu dudukdi hotel. Sudah bayar ratus-ratus, cik bagi saya bilik ini pula. Kecil, takada TV, tak ada almari, apa pun tak ada. Katil nak tidur pun tak ada. Hei jangan nak tipu orang la" Makcik Minah memaki hamun pelayan tersebutkononnya untuk menutup malu pada Bibah.

Lalu pelayan itu pun menjawab, "Sabar makcik, ini baru lif..."

0 comments:

top

FUNKY READERS:

web site hit counter

LIEZA SAYS:

AKU ADALAH AKU.....SO WHAT???

perhatian: liezasakura bukan lah seorang yang hipokrit..jadi gaya penulisannya adalah yang sejujurnya dari hati dia...nak bace..bace..xnak..sudah...ade aku kesah?