Friday, February 6, 2009

kisah misteri dan seram UPM serdang..

| |

well...tgh bosan2 ni, aku bukak la satu forum ni..membincangkan hal2 mistik dan paranormal..aku ternampak tajuk post " kisah misteri dan seram UPM serdang.."...
selaku x-student UPM..aku pon bukak la post tu...nak bukak yang lain aku takut..sebab aku pernah terbukak yang ada gamba antu..n 2 malam aku tak dapat tdo..paranoid...tdo pon bukak lampu. hehe...


MySpace

well...selepas aku bace kisah2 kat situ..apa yang aku boleh cakap..senior2 UPM semua kata tempat yang paling keras skali kat UPM tu ialah kat K10 di ikuti dengan K13,K12 dan K14.
Aku dok kat L3 K14..masa 1st sem..

masa aku nak masuk UPM ni..aku nangis sbb takut..kawan aku yang bengong ( hilmy, daus n shapik)..menakut2 kan aku sebab diaorg pernah dok kat L3 dan L5 masa diaorang masuk PLKN. Dia org cerita kat aku macam2...

alhamdulillah..sepanjang aku dok situ, jumpe x pernah...tapi kena kaco selalu...

1st aku kena gangguan..masa jadi junior..aku ni ada tabiat ske g tandas pagi2 buta...bila masuk UPM, aku try x minum ape2 sebelum tdo coz takut nak g tandas kol 2-3 pagi...tp malam tu aku boleh bantai minum air banyak2...so terasa nak terkencing dalam kol 2.30 pagi...nak kejut akak senior..aku malas..sbb senior aku ni sombong..kesombongan mereka terkenal hingga seluruh wing aku ..ape la nasib aku dapat rumate mcm tu...aku je sorang junior dalam bilik tu...

nak tak nak aku beranikan diri aku g toilet..debar dalam hati aku..tuhan je la yang tahu...aku sorang je dalam toilet tu...masa tgh membuang tu..tetiba aku terpandang pada bhgn bawah pintu tandas..aku nampak bayang hitam lalu..laju je...xda bunyik langsung..bunyik selipa pn xda..secara logik..selipa mesti ada wat bunyik sbb lantai toilet tu basah...aku pn ape lagi...cepat2 bukak pintu dan lari masuk bilik aku...x pandang kiri kanan dah.

MySpace


ada sekali tu..masa nak g tandas dalam kol 1..masa ni aku berani sket sbb aku still dengar budak wing aku bising2..menandakan ada yang x tdo lagi..dalam mamai2 tu..aku boleh plak terpandang bumbung dewan ( masa tu under construction)..aku nampak mcm ada benda putih berdiri atas tu..tapi x jelas sangat.huhu..

MySpace



aku slalu gak kena hempap, ada sekali tu...lampu tengah terpasang, wan, rumate aku ( masa ni aku da tuka bilik) tgh study kat sebelah meja aku, kak alai n kak mimah tengah tengok tv kat side sebelah..aku baring jap la..lepas wat assignment. aku peluk bantal aku.tetiba aku x leh gerak.. then aku rasa ada benda tarik2 bantal yang aku peluk tu..aku ingat lagi..sambil tu ada bunyik wuuuu...wuuu...mata aku separa terbukak masa tu..dalam hati berdoa mintak x nampak ape2..pastu aku baca segala ayat yang aku teringat n cuba gerakkan ibu jari kaki aku...bila ibu jari aku dapat gerak..baru la badan aku dapat gerak gak.


MySpace


ada sekali tu, dalam kol 2 pagi..masa tgh siap2 nak tdo..aku terdengar orang mengilai..bunyik bukan mcm manusia..bila aku tanya rumate aku..diaorg x dgr ape2 pulak..huhu...

MySpace



*********************************************
misteri yang paling hebat

masa sem4 kot..x ingat sangat sem berape..masa tu kecoh yang anjing menyalak ikut azan subuh. bunyik tu jelas kat L4, sebelah L3..nak di jadikan cerita..masa tu aku demam..rumate aku semua balik umah..tinggal aku je..aku ajak kak zura, kak asma ngan etie teman aku tdo..hehe..kan aku penakot..

masa azan subuh, tetiba aku terjaga sebab kecoh kat bilik aku..kak zura,kak hasma n etie sibuk dok usha kat tingkap bilik aku..n aku pn terdengar..bunyik anjing tu menyalak mengikut azan subuh..kak zura kata bunyiknya kuat tapi x nampak pn kelibat anjing tu.

lepas kejadian tu..aku ada dgr jugak dalam 6-7 kali..bila da byk kali dgr..aku da biasa..kawan aku siap datang nak tdo bilik aku sbb nak dgr sendiri bunyik tu..so aku ngan kawan aku ni (kam) stay up sbb nak dengar bunyik tu je..stay up maen sim 2..hehe..

kak zura cakap, bunyik menyalak tu macam bunyik mengerang sakit n sayu je..dia kata nak siasat.aku kata jgn nk buat kerja gila..huhu..sbb ada satu bilik misteri ni..mmg misteri sgt..dari bilik aku boleh nampak..bayangkanbaru pukul 8 malam..tapi bilik tu digelapkan dan hanya pasang lampu study je...orang kata penghuni bilik tu membela..tak tao la pulak aku..

tapi sem berikutnya, bila L4 di kosongkan..bunyik menyalak tu pn hilang...dah x ada.

huhu...misteri yang belum terjawab sampai sekarang...huhu..

MySpace


ape2 pn...jangan biarkan diri anta di selubungi...misteri....kalau diselubungi misteri gak..panggil la seekers... hehe...

4 comments:

top
sweetstrawberry~ said...

lieza,seramnye...hihi!awak still keep in touch ngan hilmi,daus n shafiq?kim slm k. =)

Blog Eazy Izzuddin said...

huhuhu...
seramnye kisah nih....
naseb bek nlom terkena....
alhamdulillah...
huhu
xD

Lieza Sakura said...

sweetstrawberry...miss u dear...k..nanti salam mu akan ku kirim kan kepada 3 makhluk tu..hehe...

Lieza Sakura said...

tu la..mmg seram pn eazy izzudin..tapi nasib x pernah nampak..mintak dijauhkan..hehe

FUNKY READERS:

web site hit counter

LIEZA SAYS:

AKU ADALAH AKU.....SO WHAT???

perhatian: liezasakura bukan lah seorang yang hipokrit..jadi gaya penulisannya adalah yang sejujurnya dari hati dia...nak bace..bace..xnak..sudah...ade aku kesah?