Thursday, February 26, 2009

Antara GSTT, KPLI dan DPLI...

| |

huhu..semalam, bila aku belek2 forum yang membincangkan isu2 di sabah ni, ada 1 tajuk tu...pasal pengambilan GSTT kat sabah..baru start 22 hb yg lepas... n aku tgh berfikir...nak amek ke x...di dalam dilema tol...sbb aku pon apply kpli n dpli...

GSTT( guru sandaran tak terlatih)
salah sorang forumer tu bg info, katanya...maybe akan anta ke pedalaman, gaji ikut SPM, kontrak sampai disember 2009...may be di serap ke jawatan tetap @ tak di serap...yg aku cuak tu...anta ke pedalaman..huhu..di buatnya anta ke ceruk2 utan...bley gila aku...sedangkan aku dok kat umah ni...ngan family pon aku da rasa mcm2...ni kan pulak aku dok jauh sengsorg...
( aku mmg penakut)..

MySpace


*******************************************

KPLI ( kursus perguruan lepasan ijazah)

kalo dapat, ngaja skolah rendah, dapat elaun RM 13++..aku rasa ni mcm lagi best.. tapi takut x dapat je..huhu...

*******************************************
DPLI ( diploma perguruan lepasan ijazah)

kalo dapat, ngaja sekolah menengah...di pon aku rasa mcm x dapat...kawan aku yang pointer lagi tinggi dari aku pon x dapat..dia apply thn lepas pnya..so...inikan pulak aku yang pointer x seberape ni..huhu...

pening la aku pk..adoyai.... mintak2 la sangkut mana2...da x larat aku dah nk menganggur je...huhu...

MySpace

1 comments:

top
Anyz Tomoko said...

haii.. saya pun ada apply kpli ngan dpli.. Gstt pun ada aplly tapi saya tak dpt sumanya.. skrg ni tgh nak cari peluang len.. saya dgr ada pengambilan untk GSTT 2010..online.. tapi smp skrg saya tak jumpa lagi pautan tu..

FUNKY READERS:

web site hit counter

LIEZA SAYS:

AKU ADALAH AKU.....SO WHAT???

perhatian: liezasakura bukan lah seorang yang hipokrit..jadi gaya penulisannya adalah yang sejujurnya dari hati dia...nak bace..bace..xnak..sudah...ade aku kesah?