Saturday, April 25, 2009

aku..sailormoon dan mencari cinta...

| |

hehe... satu lagi anime untuk aku tengok.... SAILORMOON!!!....


kenape tetiba aku tengok sailormoon?... sebab aku dah bosan tgk shin chan...actually xda la bosan sangat..cuma kalo da tgk sampai 10 episode in a row...mmg rasa nak muntah sket.. but i still love shin chan even bila tgk shin chan in english..byk sgt ayat yang x elok klua..boobies...shin chan english version is PG14... parent guide needed... pergh...kalo yang original japanese..xda la teruk mcm tu... nape la ske sgt tukar jadi teruk org putis ni..huhu...


anyway..back to sailormoon...mula2 aku just rasa nak dengar lagu theme dia... nak tgk MV Moonlight Densetsu...sebab aku sangat suka la lagu tu..hehe... well..aku jadi bersemangat pulak lepas tengok MV tu..lalu tercari sailormoon punya episode..lalu aku pun tertengok lah episode demi episode...n skrg baru sampai episode 17.. untuk sailormoon yang 1st ni... ada 168 episode x silap..cuba korang bayangkan..berape lame nak abes tu...tu belum masuk movie..sailormoon s and bla..blaa.blaa...ni pon aku tengah break..7 episode in a row....pergh....


actually..dari umur aku 7 tahun sampai la 23 ni..baru aku nak tao yang sailormoon ni kena antar ke bumi n hilang ingatan...aku bajet sama2 turun bumi..hehe...huu...sadis rasa tgk mamoru x kenal usagi..hehe...mesti la aku x tao semua tu...aku tgk pon mcm dah tengah2 gitu...


aku ingat lagi... masa skolah kat terengganu..masa darjah 1... ada pakcik van jual maen tikam2 tukan... semua hadiah dia adalah pemadam sailormoon...kalo kena..dapat pemadam yang besar..kalau x kena pon..akan dapat pemadam yang kecik... aku sangat gila la beli pemadam2 ni...sampai mak aku belikan kotak sailormoon just nak letak koleksi pemadam aku yang bertimbun tu..hehe...ayah aku sampai suruh je aku makan pemadam2 tu..sebab membazir gila..ada la dalam 50-60 keping...hehe...


lagi satu memori aku pasal sailormoon ni..masa aku form 1...aku sangat suke sailor jupiter..sebab rambut aku panjang n masa tu aku ske ikat pony tail mcm dia...n aku berkongsi "gila sailormoon" dengan kawan aku..masturina... dia plak ske sailor venus..hehe...n aku jugak ske pinjam komik sailormoon dia... tapi bila rambut aku dah panjang sampai ke pinggang.aku tukar plak,... ske sailormoon sbb tyme ni aku ske ikat dua mcm sailormoon n hujung rambut aku akan ada curly mcm sailormoon...hehe... pemikiran budak kecik..sigh....

sailormoon

sailor jupiter

sailor venus

masa2 tu la..aku slalu dok berangan..aku jadi usagi..n prince charming aku masa tu...sapa eh..em....budak kelas aku(sbb da x da org lain..yang lain mcm munyit je rasa)... hehe...slalu berangan...mmg kerja aku...berangan je lebey...that guy..mmg tinggi...rambut pon lebey kurang mcm mamoru...hehe...tapi aku ske je tgk dia..xda rasa chenta pon..sbb masa tu member aku pon ske dia...(x baek potong line member)... n mamat tu mulut cam jamban...( i think mimie n emma will know this guy.. if u r reading this crap..hehe...)

and now...i'm watching it again...n now aku pon still berangan lagi...berangan mencari chenta sejati..mcm mamoru n usagi..cewah...eca..if u reading this...mari..kita bersama2 mencari cinta yang sejati..fuyooo..pehal aku ni...ni la padah..type blog sambil layan lagu..kat atas tu..aku tulis masa dengar moonlight densetsu..n yang bawah tu..part mencari chenta tu...honey from kara..hehe..honey..honey..honey....


2 hari yang lepas..eca ajak aku mencari chenta...lebey kurang la...dia risau xda pakwe lagi..hehe..aku pon kengkadang rasa mcm tu..tapi bila pk balik...my sweet friend..mimie kata... kita mesti la tunggu mr.right kita n aku pon pk...watpe cari cepat n tangkap muat je..huhu...ala..kalo xda sapa nak kawen ngan aku pon aku x kesah..stakat nak menzahirkan kasih sayang..aku leh je p amek anak angkat n bela..kasi kasih sayang kat budak tu lagi bagus..n... aku x heran ape org nak cakap...( u know why tetiba aku mcm nak marah ni?... sbb aku dgr lagu zahid_baru)...huuuuuu...better aku g maen game dari terus merepek kat sini... sambung nanti la..ayoyai...

1 comments:

top
Anonymous said...

oh my god..nm aku pn terbabit skali ek kat blog ko ni...
hu2..
weh..aku dh msg dh dia mlm td..
hahahahahahahaa...

FUNKY READERS:

web site hit counter

LIEZA SAYS:

AKU ADALAH AKU.....SO WHAT???

perhatian: liezasakura bukan lah seorang yang hipokrit..jadi gaya penulisannya adalah yang sejujurnya dari hati dia...nak bace..bace..xnak..sudah...ade aku kesah?