Sunday, June 21, 2009

hari jadi dan hari bapa

| |

hari ni...adalah hari bapa...n hari jadi ayah aku jugak...21 jun 2009....
tapi...dia takda kat sini...huhu...ada kurus-sus kat KL....
makanya sambutannya di tunda sehinga selasa depan...

*mama nak buat nasik minyak....

*miera nak buat biskut muka ayah aku...(ala2 jun pyo dalam BBF)

*aku.....emmm...tah la nak buat ape....bajet nak buat kek....tapi ayah aku tak ske coklat sangat....nak buat blueberry cake...mahal plak kos dia..huhu....tapi blueberry cake memang da ada dalam pala hotak aku dari tadi...huhu...

hari ni khas posting untuk ayah aku.....

ayah aku....

*Encik Rohizat Bin Sulaiman

*Kerja sebagai pengurus cawangan Bank Simpanan Nasional Sabah

*hobi dia:

-tido
-tengok wrestling
-kerja
-dan kerja lagi
-lagi2 kerja......

*kegemaran dia.....

-masakan mak aku
-air zapple F&N
-air A&W + ais krim vanilla
-biskot peanut butter julies
-makan chicken wing ngan bahagian atas peha ayam....
-makan roti kacang merah
-bawak kereta laju2....
-suke makan durian.....masa kat semenanjung...berbakul2 durian dia beli ...
-suke tomyam
-suke sup tulang
-suke makan asam pedas ( dah nama pong orang johor...)
-suke makan benda pedas..
-suke makan asam jeruk
-suke makan bihun sup
-suke melarikan diri bila nak amek gamba dia

*Characteristic dia...

-pendiam
-kalo marah sangat...dia diam je
-kalo dia tak marah sangat...dia membebel...
-sangat mengutamakan pelajaran anak2
-tak suka pukul anak kecuali kes2 khas...hehe...
-kalau nak mintak tolong sesuatu...dia akan gunakan kiasan...bukan arahan secara direct..
~contoh: "sejuk2 ni kalau ada air panas kan sedap" - maknanya dia nak minum air teh..
-mengamalkan "amek yang besar sebab murah sikit" semasa berbelanja.....hehe..
-sangat sensitive dengan bau balm, minyak urut n ikan lumi.... ( idung sangat peka ngan bau2 ni...)
-manjakan anak perempuan...lagi2 miera...ceh...

walaupun aku ada mendoakan dia yang bukan2 masa dia buat hal dulu...tapi aku da insaf dah...huhu....masa tu kan aku remaja lagi...so fikiran pon tak berape nak betol...huhu...ape2 pon aku sayang ayah aku... you are the best dad in tha world...

Along harap ayah akan dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki... SELAMAT HARI JADI N SELAMAT HARI BAPA UNTUK AYAH!!!....



0 comments:

top