Thursday, June 18, 2009

cinta munyit dan pengawas.....

| |

semalam...hadi tunjuk kat aku borang permohonan jadi pengawas...sebabnya...aku memang yang beria nak dia jadi pengawas skolah...sebab... sangat cool...hadi da memang pop kat skolah...so..kalo dia jadi pengawas...lagi la pop...tapi aku da warning dia.....cari awek bila da kat UNIVERSITI @ YANG MAMA PILIH SAHAJA.....

sebab adik aku slalu dapat gula2 hacks n surat dari bebudak pompuan yang dok ske tgk baby face dia tu...aku baru nak tahu...makna bagi gegula hacks....


H= Hanya
A= Aku
C= Cinta
K= Kau
S= Sorang

n aku jugak tao...cinta munyit ni hanya akan buat hayal je...lain le cinta munyit orang dulu2...biasanya kekal sampai ke jinjang pelamin...mcm mak aku n ayah aku....huhu....cinta munyit moden ni...kalo tak betul caranya...memang lah hanyut jauh...

contoh...adik aku...hanafi...sebab kecewa ngan pompuan masa tyme nak SPM...ke laut dia g.... budak lompat akhirnya jatuh ke tanah semula.... n hadi muke dia sebijik cam hanafi...muke di sukai ramai....n aku akan sedaya upaya jaga dia...jangan hanyut...nasib lah hadi ni manja yang amat dengan aku n mama... so dengar lah kata sket...sebab kalo boleh....taknak lah pisang berbuah dua kali walaupun pisang sangat sedap bila digoreng.....hehe...

berbalik pada cerita pengawas....bila hadi sebok2 isi borang pengawas tu...aku teringat semula macam mana aku jadi pengawas...cara perlantikan aku sangat drastik dan unik...hehe...

ceritanya bermula masa aku baru pindah dari terengganu ke parit sulong batu pahat....masa tu darjah 4.... dalam bulan 6 pindah...so aku da half blaja kat terengganu....bila g masuk skolah parit sulong....math..diaorang baru blaja sampai bab tambah n tolak...n aku terlebih advance...da abes semua operasi.....

n nak dijadikan cerita...aku jadi anak murid kesayangan cikgu haryati...cikgu math yang garang gila yang amat....sebab aku advance gila math...hehe....dia ni gak cikgu pengawas....suatu hari tu...tetiba dia ketuk pintu kelas aku...masa tu aku duduk tepi pintu depan...hanya menoleh pandang dia ngan pelik...nak ape tetibe masuk tyme subjek lain?...

tetiba dia amek pegang tudung aku n pinkan name tag berwarna biru yang tertera perkataan.....
P.E.N.G.A.W.A.S...... pergh...terkedu aku tyme tu...drastik sungguh jadi pengawas....hehe....tak payah pong susah payah isi borang....maka bulan depannya...aku beruniform biru ke sekolah.....lalalala.....

aku jadi pengawas pusat sumber masa skolah menengah pon pelik gak la caranya...tak da interview...anta borang n jadik....masa tyme sesi yang aku mintak je jadi cam tu..sesi sebelumnya n selepas aku...semua ada interview....huhu...senang sungguh....makanya...memang waktu skolah..aku jarang pakai baju putih...skolah rendah kale biru...3 tahun...skolah menengah...kale pink 4 tahun...huhu....

seronoknya masa2 itu... kalaulah dapat kembali.............

4 comments:

top
Anonymous said...

citer la psl cinta munyit ko lak..he2..

Lieza Sakura said...

hehe...mana ada aku berchenta ngan munyit aaaa.....tak ingat la ngan munyit mana aku pernah berchenta....hehe...adakah baboon buntut merah?...hehe...

nurinkhairi said...

lieza! aku dah balik malaysia ni, ko kat mana skarang? brp nombor ko? ni mobile aku: 0126733145. msg aku weh! katakanla ko berada di kl, bukan di sabah!! haha.
-adibah

Lieza Sakura said...

huuu...aku masih di SABAH...waaaaaa......nak jmpe ko..pesal tak singgah sabah dulu sebelom ke kl....lompat je dari kapal terbang maaa....