Thursday, November 19, 2009

kenapa saya suke rumah saye?...

| |

Rasanya da lama aku x membebel dalam blog aku ni..malas nak update...alang blog gosip aku pon aku malas nak update..bz bukak facebook..byk yang aku nak bebel dalam entri kali ni...memula..aku nak bebel pasal rumah aku kat BTHO..


penyewa kedua blah mcm tu je...memang syial...so mak aku sangat marah n kasi aku jaga rumah tu..yea..yea...aku memang x sabar nak balik rumah tu...tapi sebelum dapat kerje n stabil..aku dok Rawang dulu kot....


kenapa saya suke rumah saye?...sebab dia best...aku sangat sayang rumah aku ni...NO 28....betul2 depan simpang ... tempat bebudak suadamai maen bola....aku sangat ske duduk balakoni rumah aku...kat bilik mak aku..malam2...aku mesti duduk situ...( ayah aku letak sofa seketul kat situ...sebab tu je yang muat..haha...)


rumah aku atas bukit...so bila dok kat tingkat dua tu..dari balkoni tu leh nampak la rumah kat suasana...sangat best waktu malam...jalan disinari lampu jalan...tgk bintang kat langit..sangat peacefull...aku ingat lagi...aku slalu cilok hp mak aku...duduk kat balkoni tu n tepon faizal a.k.a bari..(masa ni aku tgh angau ngan dia..huhu...buduh..) tapi aku dok lepak situ sampai kol 11 lebey je..sebab aku x berani lepas kol 12..


sebab adik aku kata dia pernah nampak ade benda putih masa camping kat lua rumah terbang atas khemah..kelakar masa tu bila pk..camping kat laman rumah..kol 3 pagi jerit2 mintak nak masuk rumah balik..mcm buduh...hehe...


sebelum mak aku simen laman rumah..aku la pengurus taman....asal potong rumput je..aku yg kena...huhu...tp aku ske tgk laman aku dari balakoni rumah aku...sgt chantek..tapi sebab rumput tumbuh sgt cepat...n x larat nak bersihkan...so mak aku simen je...senang cerita...


kenape saye ske rumah saye??..sebab depan rumah ..ade pokok asam...ayah aku yang tanam...memula dia tanam mangga...tapi anai2 makan akar dia samapi reput..frust ayah aku..pas da bunuh anai2 tu..ayah aku tanam asam plak....bila da besa sket family aku pon pindah....n masa tu aku ingat lagi...nak clearkan barang dalam rumah...bwk balik kampung..aku duduk bawah pokok asam tu...da besar jugak la..


aku tepon ayah aku..aku cakap kat ayah aku...pokok asam ni pokok jantan...kawan aku cakap...ayah aku suruh tebang je...dia frust lagi katanya...bila aku g dapur nak amek pisau kapak..nak potong pokok tu..ye la..nanti aku g beli poko laen...tanam baru...


masa aku nak potong dahan dia..tetiba aku nampak something...bukan daun...bila aku belek2...sah...asam...pastu pak tam aku datang tgk asam tu..dia terus petik n makan...dia kata ni asam anggur...ye ke..x pernah plak aku dgr...so aku tepon ayah aku...n ayah aku ske la..pokok dia berbuah...maka selamatlah nyawa pokok asam ayah aku tu...


kelakar plak rasanya...masa aku dok borak ngan ayah aku pasal nak tebang pokok tu...dibawah pokok tu...x nampak plak asam tu..tah2 dia tao aku nak bunuh dia...terus kasi tunjuk buah..hahaha...


kenapa saya suke rumah saye?...sebab di rumah tu la aku membesar...suka duka keluarga En.Rohizat bin Sulaiman...sebab tu aku sangat benci pada orang yang x dapat jaga rumah ni seperti yang telah diAMANAHKAN!!...

x sabar aku nak dok umah tu....maybe  kena la tunggu aku ade lesen...ade kerje n ade kereta..baru la senang nak ulang alih..aku mmg berniat nak dok umah tu..rumah aku...huhu..tp takut la plak nak dok sengsorang..lala...

sebab masa yg aku teman adik aku tu...kengkadang aku x leh tdo...dgr mcm 2...rasa mc ade o rg tgk dr tingkat atas...n aku ade tertangkap video ade menda putih melintas...huhu...kawan aku kate...yang aku dgr bunyik2 tu..tu badi...sebab rumah aku tu memang jenis bising...meriah la kiranya..so bila tetiba senyap..kawan aku kate badi tertinggal la kat rumah tu...huhu..

yang aku tertangkap video tu...masa tu aku ske lagu ending cerita korea...19 years old sister in law...aku pon rakam la ending dia ngan handphone aku....bila aku ulang balik...tetiba sekilas ade mcm kain putih lalu depan aku..aku ape lagi...berpeluh2...terus tutup tv..tutup karen..tutup lampu n keluar..g kat hanafi yg tgh merokok kat lua rumah...masa tu tgh tunggu pakcik aku nak anta aku ke UPM...n aku delete video tu....GILA PUNYA TAKUT!!...huhu...

soa ku tgh pk la...mcm na nak dok umah tu..huhu...tatut...huuu....rumah aku bukan la berantu...cume sebab dia kosong...mak aku kate dia tumpang rumah aku tu...huhu...

3 comments:

top
Jamu Ratu Malaya Gombak said...

kalau takut duduk rumah situ.....ajak mak usu hehehe

pinkygurl said...

ta saba mao ke temu..nanti i datang umah u

Lieza Sakura said...

nad..aku pon x sabar mao ketemu sama kamu..hehe... baby aisy....pandai blogging eh..haha...kejadah nak dok ngan dia..harem jadah tao..tak hingin tao...mati idup semula pon x mao tao...huhu..