Friday, August 21, 2009

puasa datang lagi...

| |

alhamdullillah....masih panjang umur aku dan dapat merasai kedatangan bulan ramadhan yang mulia ini...cewah...
.
bila bulan pose ni...teringat masa aku kecik dulu...masa kat tadika...ayah aku bagi ganjaran puase penuh dapat singgit sehari...masa ni aku pose separuh hari...separuh+separuh jadi 1 hari...so sebulan ada 30 hari maknanya ganjaran aku rm 15...haha...boleh plak maen gabung2...
.
pastu...asal tengah hari je aku bagi alasan sakit perut la...mcm nak mati la..ape la...tak larat nak jalan la...pastu aku tepon ayah aku mintak permission nak buke pose...hehe...ayah aku...mesti la kasik...hehe...aku kan anak manja dia..(masa tu lah...sebelum hadirnya pompuan ganas tu...miera...)...hehe...lepas makan megi perisa ayam...elok plak aku bermaen kejar2 ngan adik aku dalam rumah...hehe...


http://emo.huhiho.com


.
bagi aku...masa kecik2 dulu la pose paling best...masa aku dk batu pahat...yang bestnya part pasar ramadhan tu...kat parit sulong...punyalah panjang pasar dia...aku,kol 4.30 petang da g pasar cari makanan nak beli..hehe..mak aku kasi sorang rm 3 setiap hari...suke hati le nak beli ape...
.
perut tgh lapar...makanan berlambak kat depan mate...sudahnya...aku tak leh pk nak makan ape...hehe...sudahnyer aku tawaf pasar tu sampai 2-3 kali...tapi..yang wajib aku beli...air soya...sangat sodap...huhu...
.
bila teringat air soya di bulan pose...aku mesti ingat peristiwa bangang yang terjadi kat aku masa aku darjah 5...ceritanya begini...aku balik dari pasar ramadhan...dalam kol 5.30...awal gila g pasar...hehe...so aku tuang la ais soya masuk dalam cawan panjang...nak simpan dalam peti ais..kasi sejuk...baru masyuk minum...
.
masa aku nak letak dalam peti ais tu...tetiba tah setan mana rasuk aku...aku nampak air soya tu sedap gila...air soya tu cakap..."lieza...minum la aku...sedap woooo...lieza...minum aaaa...lieza..."....dengan bangangnya...aku pon meneguk air soya tu didepan peti ais yang terbukak tu.... setelah memastikan line clear...


http://emo.huhiho.com


TIBA-TIBA...muncul atok aku lalu sebelah peti ais tu...tersembur ais soya yang aku teguk tu...sebab terkejut tgk atok aku...


http://emo.huhiho.com


pastu mak aku dapat tangkap aku...di piat2nya telinga aku...dia kate..kenape ko ni gile sangat...lagi sejam setengah je nak buke...dengan air soya pon ko kalah...n bla..bla..bla...besoknya...aku x diberi duit untuk ke pasar...huhu...kids...don't try this at bulan pose...hehe...


http://emo.huhiho.com


.
n aku jgak terkenang aktiviti aku di waktu petang masa bulan pose kat kampung...beratur g amek bubur lambuk kat masjid yang sekangkang kera dari rumah atok aku...ade skali tu...aku amek...pakai jug..letak dalam plastik...da la masjid sekangkang kera, mak aku suruh jalan kaki je...tapi aku nak jugak naek beskal...sebab malas jalan kaki...masa dok sedap kayuh tu...terlanggar lubang lalu jatuh..maka tertumpahlah bubur lambuk itu...tu la...xdengar mak cakap lagi...huhu...


http://emo.huhiho.com


.
teringat pulak aku peristiwa berbuke ngan kengkawan...masa tu, aku,mimie,shapik ngan hilmy...bajet nak buke same2 kat midvalleytak silap aku...sampai kat sane...semua tempat dah ditempah...kfc pown dah penuh gila yang amat...huhu...sudahnyer...g beli roti n air...berbuka di dalam kereta...di parking lot...hehe...tapi seronok gak...berbuke dalam keadaan yang sadis...hahaha...pastu baru lah p cari tempat makan kat dalam...hehe...

RINDUNYA MASA-MASA ITU...huhu...



http://emo.huhiho.com

0 comments:

top