Friday, September 25, 2009

bermaen mercun bersame yus??

| |



setiap kali malam raya...aku n adik2 aku mesti punya maen mercun...tapi disebabkan malam raya taon ni hujan..maka kitaorg tunda maen pada malam raya ke 2...

ayah aku supply mercun roket..hanafi supply mercun2 yang laen...tiap2 taon..kita org memang akan maen bunga api asap...yang kaler merah tu...sebab ada bau kampung..kata adik aku...

ye la...masa kecik2 dulu...tiap2 taon bau bunga api ni...so dah 5 taon x balik kampung...ade ala2 bau suasana kampung pon jadik la...

sebenarnya banyak video..tapi disebabkan aku malas nak upload banyak2...makan masa...so aku baru upload 3 je...layan....



yang ni...serius kerje giler....hanafi bakar 4 skali mercun roket...n silap dia...bila dia pegang botol tu n botol tu jatuh...1 hampir nak kena muke dia..lagi 3...tertala pada hilmy yang duduk kat tepi jalan...nasib x kena...

mungkin ni sebab x dengar cakap ayah aku..huhu...masa sebelum maen bunga api tu...aku kasi tunjuk mak n ayah aku gamba raya 1st...n ada la gambar 3 orang...ayah aku...PANTANG dia bila amek gambar 3 orang dalam 1 shoot tu...salah sorang cepat mati...

ayah aku suruh buang...tapi aku nak buat nanti2 ...sebab nak p maen mercun...n akibatnya...hampir2 berlaku kecelakaan....tapi aku x kate aku percaya...motif yang aku nak cakap ni ialah...DENGAR LAH CAKAP AYAH...bila dia suruh buat menda tu...BUAT SEGERA...huhu...



ini pula adelah...penghabisan aktiviti bermaen mercun kali ni...dah tak larat nak habeskan...tu pon ada baki lagi..dari kol 8 sampai kol 10.30 malam...maen x abes2...sudahnya...bakar banyak2.....penat dowh maen lama2...huhu...

0 comments:

top